Navigation


RSS: inlägg



Pollen pollen och pollen

2011-04-29 @ 20:13:04, Allmänt, , Kommentarer (0)

Jag hatar pollen. Har aldrig tidigare känt så stor allergi som jag gör för björkpollen nu. När jag vaknade i morse var mina ögon helt svullna kunde knappt öppna ögonen. Jag blir andfådd bara av att gå upp för trappan och jag nyser som jag vet inte vad. Sen är jag dessutom konstant täppt i näsan som även rinner hela tiden vilket gör att jag fått sår i näsan=( Stackars mig:P Haha.

Måste väl finnas några mediciner mot pollen men tydligen finns det inga bra utan då får man vaccineras. Jag har ju provat det för kanske 8 år sen och då fick jag ett astmaanfall så fick avsluta behandlingen. Men tänkte faktiskt ringa och säga att jag vill testa en gång till. Men tyvärr måste jag ju stå ut denna sommaren för vaccinet går ut på att de sprutar in en viss mängd av det jag vaccinerar mig mot t.ex björk. Sen ökar dom den mängden succesivt tills jag kommit upp i en viss dos och då ska jag va bra i några år. I alla fall bättre. Därför kan jag ju inte börja nu eftersom jag redan har i mig en stor mängd i kroppen=(

Eftersom jag är så allergisk blir jag fruktansvärt trött så idag har jag sovit samtidigt som bägge Theos sovpass, alltså en timme på förmiddagen och en på eftermiddagen. Och jag har deckt direkt. Ni som känner mig vet ju att jag har haft en del sömnproblem efter det att jag fick Theo så någonting är ju fel i min kropp när jag kan sova 12-13 timmar per dygn och innan levde jag på mellan 3-6timmar.

Jaja nog om det. Igår var jag i skolan kom hem vid fyra och lekte lite med Theo. På kvällen tänkte jag testa och se om det gick att träna men mina tränare sa till mig att jag inte fick:O Haha så så bra gick det med det. Idag vaknade Theo sex och vi gick upp, åt mat och lekte. Vi har ju lagt nån plastmatta på balkongen och det ända Theo gör är att krypa till ytterdörren och gnäller för han vill ut och leka:P Imorse var det ju rätt kallt så då blev det höstkläder och jacka på och jag satt och frös haha. Men jag klagar inte han lekte hur fint som helst. Gick mellan våra stolar:P Sen sov både två vid lite över nio till halv elva. Sen körde vi till toy's ur för att handla ettårs present till Theo=) Nu har vi handlat i tre omgångar för samanlagt lite för mycket än vad vi tänkt oss:P Haha menmen. Sen körde vi till Bauhause för vi saknade 1 kvadratmeter plastmatta. När vi kom hem åt Theo sen sov vi igen:P
När han vaknade var han på strålande humör och han lekte hur fint som helst på balkongen och jag satt och läste, en bok till skolan. Sen badade vi i mer än en timme och han blev jättearg när vi tog upp honom men klockan var nästan halv åtta:P Nu sover han gott och jag äter godis:P

Vilket långt inlägg det blev hehe. Här kommer några bilder från dagen=)

Får lägga in bilderna senare idag batteriet dog=(



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback