Navigation


RSS: inlägg



Händelserik tisdag=)

2011-01-25 @ 09:46:45, Allmänt, , Kommentarer (0)

Imorse vaknade Theo kvart i åtta och sen dess har näsan bara runnit och runnit. Han är så förkyld hoppas han inte smittar mig i alla fall:P Han har varit grinig hela morgonen så försöker få honom att somna redan nu.

När han vaknar ska vi hem till Marlene och kusin Klara och där kommer också Anna och lilla Jonathan. Alla barnen är förkylda så det spelar inte så stor roll:P

När vi kommer hem hämtar Michaela mig och vi ska tatuera oss=)

Varför blir alltid allting fel när en sak går fel? Först fick jag min lön från slagthuset och då fick jag bara för en gång jag jobbat och jag har jobbat två gånger så ringer till ansvarig som säger att den 25 december stämplade jag in 24.00 och ut 24.00. Vem kommer dit för att stämpla in och ut direkt? Jag stämplade in 18,30 och ut 05.00. Hon jag ringde kunde inte fixa det så måste gå till min garderobschef som måste intyga för högsta hönset att jag verkligen jobbat och han i sin tur måste gå tillbaka till ekonomiansvarig och säga att jag jobbade då. Klyd klyd känns inte som att jag kommer få se dom pengarna denna månaden. Dessutom har jag inte fått pengarna på kontot och det har inte heller mina syskon dåligt dåligt.

När jag sen får min föräldrarpenning står den på 1400kr. Jag skulle fått minst 4000 så ringer dit och då har tio dagar bara försvunnit som dom inte vet hur det kan gå till. Nu skickas detta vidare till en annan handläggare som ska titta på det. Försäkringskassan är ju inte kända för att vara snabba så jag undrar när jag får mina pengar. Hur ska jag klara mig denna månaden med 2000? När jag skulle haft 7000? Hmm tur man har lite sparat även fast jag hatar att ta av dom.

Sen ska jag ha fått 800kr för att jag masserat och dom pengarna har jag inte heller fått. Usch vad allt ska klydda samtidigt.

Nä nu var det färdigklagat för idag och hoppas på att allt löser sig snabbt.
Det är faktiskt det ända negativa med att klara sig själv och inte bo hemma att man måste fixa allting själva och kan inte lämna över det till mamma eller pappa:P haha



Bild från 2004. Jag, Sandra, Uffe



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback