Navigation


RSS: inlägg



J*vla vårdcentral

2011-05-23 @ 21:41:26, Allmänt, , Kommentarer (1)

Morgonen kunde väl börjat bättre. Theo sov bra inatt fast han hade över 40 graders feber och öroninflammation. Sov tolv timmar=) När han vaknade imorse va han jätteslö och gnällig. Drack som bara den men ville inte ha gröt. Så gav honom hans pencilin och sen 2 dl välling som han svepte. Efter sådär tio sekunder när jag skulle bära honom till hans rum kommer allt upp igen över mig och hela vardagsrummet=( Blev att kalla upp Eddie som precis lagt sig efter jobb klockan va väl åtta, Sen in i badet med mig och Theo och Eddie fick den stora nitlotten att städa upp efter honom.

Jag ringde vårdcentralen för att höra om det kunde vara en av biverkningarna hög feber och maginfluensasymtom(behöver inte gå in mer på det):P Men dom sa nä det är bara maginfluensa och vi vill ju inte smitta ner några äldre människor så vi får avvakta och så ringer vi vid elva och ser hur det går. Under tiden får du inte ge honom någon annan mat än välling och bara teskedsvis med vätska även om han vill ha mer.

Jag pratade med mamma, Marlene och Bodil som itne dom heller tyckte det va maginfluensa så jag ringde istället til trelleborg barnsjukhus, kom väl fram vid halv tio och fick tid en timme senare. Så stress stresss, på med kläder packa mat och sovgrejer (skulle hem till mamma sen direkt efter), ge Theo mat och vid tio satt vi i bilen.
Efter vi träffat läkare som tog lite prover va det ju att han inte tålde medicinen och han hade nu fått öroninflammation i båda öronen, halsfluss, ögoninflammation och bihålleinflammation. Väldigt bra vårdcentral vi har i svedala va? Tror ni att man ringer dom fler gånger?

I allafall har jag ju inte fått pluggat alls i helgen mer än max två timmar och inte idag heller. Bara två dagar på mig nu. Theo vägrar ju släppa min famn och man vill ju inte tvinga sin sjuka lilla prins heller. Han är verkligen helt genomsjuk. Inget är roligt och bara gnäll gnäll. Hoppas denna medicinen hjälper så att han blir frisk.

Nä nu kommer det några bilder från de närmast dagarna



Kollar när Morbror spelar fotboll och myser med morfar.



Busar med gosedjuren



och brottas med Kalle.



Kör med bilen och börjar bli sjuk=(



Söndagsmorgon och ska hem till mormor innan vi ska ha kallas numemr två. Nu har jag 40 graders feber=(



Hemma hos mormor och ska ut på promenad. Har redan smutsat ner mina andra kläder:P



farmor gun, farfar gert och morbror Danne



Morfar



Farmor och en trött Theo



Presentöppning



Alla mina presenter



=) Ha överseende med att jag inte har gjort vid mig:P



Morbror morfar och jag busar



Kommentarer
Postat av: Tomas, Pappa, Morfar

Fina bilder!



Jag tycker du skall ringa till vårdcentralen och berätta vd som hänt. Ringer inte du kommer JAG att ringa.



Men huvudsaken är att Theo blir frisk.



2011-05-24 @ 07:34:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback