Navigation


RSS: inlägg



Tidig morgon=(

2011-08-31 @ 07:11:46, Allmänt, , Kommentarer (0)

Igår gick inte vi och la oss förrän halv tolv och jag somnade nog inte före ett:( Hade sån huvudvärk så fick ta alvedon till slut. Var tvungen att läsa klart hela boken till skolan så nu är det gjort;) Nu är det bara att kolla igenom frågorna på boken sen förmodligen läsa om den en gång till. Men det va en sjukt bra bok i allafall=) Handlade om en 30 årig man med CP. Han föddes med navelsträngen fyra varv runt halsen och hade andningsuppehåll på 40min. Läkaren sa till föräldrarna att han skulle sitta i rullstol hela livet och aldrig kunna prata. Han skriver om sin väg från att sitta i rullstol till han va 13 år till att nu kunna gå själv, bo själv och klara sig utan hjälpmedel. Han berättar om hur människors första intryck som verkligen får sig en tankeställare.

Jaja nog om den, den var riktgt bra. Vill ni läsa den så heter den Grabben i kuvösen bredvid.

Theo vaknade sex imorse, efter att inte ha somnat förrän nio. Vilket bara är nio timmars sömn och kommer betyda en gnällspik på dagis. Så efter 30min försök att få honom att somna om gav vi honom en flaska välling och nu sover han gott. Skönt. Men det va ju inte lönt för mig att somna om börjar skolan åtta idag.

Nä nu ska jag göra mig iordning. Ha en trevlig dag, fast det kalla tråkiga höstvädert:(



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback