Navigation


RSS: inlägg



Hipphipp hurra

2011-03-06 @ 13:28:29, Allmänt, , Kommentarer (1)

Ja hipp hurra för mig idag=) Jag blir ju 23 idag. Gammalgammal nu ju hehe. Började ju min födelsedagsfirande inne på etage, dansandes på golvet:P hehe så mycket bättre start kan man ju inte få.
Kom hem vid fem inatt och vaknade halv tolv. Det ända som saknas är min lilla älskling som vi ska hämta vid halv fyra idag. Han har ju sovit hos mormor inatt och det gick hur bra som helst. Somnade halv åtta och vaknade kvart i sju. Sen sov han mellan tio och halv tolv. Rena lyxen ju hehe.

Återigen till min födelsedag. Denna dagen betyder ju inte lika mycket nu som när man var liten. Kommer ihåg att jag inte kunde sova natten innan för jag visste att familjen skulle komma insjungandes med presenter tidigt på morgonen när jag inte vaknat, fast jag var alltid vaken. Längtade ju som bara den. Idag när jag vaknade sa Eddie grattis på födelsedagen. Jag bara just det jag fyller ju år sen är det inte mer med det:P Lite synd att man förlorar spänningen men nu vill man ju inte bli äldre och tiden går så himla mycket fortare nu än när man var barn. Men hur ska man vara när man är 23? Ska man få vara barnslig och leka och ha kul eller måste man vara vuxen och förståndig och veta vad som är rätt och fel? Jag är nog en blandning.

Jag är väldigt hård med rutiner, tror att barn trivs bäst med det (väldigt vuxen). Men när vi, jag och Theo, leker är jag själv som en två åring. När jag är med min familj eller kompisar vill man ofta vara och verka vuxen med att va duktig och fixa, planera och göra en massa saker. Men egentligen i mitt sinne är jag bara barnet. Därför tycker jag så himla mycket om mina fotbollsträningar för där kan jag lite mer vara mig själv. Har inte Theo med och ingen i familjen förutom Sandra då. Det är nog inte många som tänker att jag är mamma där och jag flamsar och tramsar som en 15åring, ibland:P Men sen är det skönt att komma hem och lägga det barnsliga på hyllan och ta tag i sina måsten.

Jag tror att för att vara vuxen måste man kunna vara barnslig ibland. Kan man aldrig det blir livet för tråkigt. 

Nog om detta. Idag just nu håller vi på att tvätta, usch tråkigt haha. Sen ska jag hem till pappa och städa. Kanske inte den roligaste födelsedagen men när vi kommit hem ska vi äta tacos och kanske en god efterrätt=)

 



Kommentarer
Postat av: Mamma

Grattis! Japp det är lyx att passa Theo... Och tro det eller ej men t.o.m. jag kan bli barnslig och åla runt på golvet o tramsa mig ha ha.

2011-03-06 @ 19:27:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback